مدیریت امور اداری و رفاه شهرداری اصفهان

وبلاگ معرفی مراکز فرهنگی، مذهبی و رفاهی، مدیریت امور اداری و رفاه شهرداری اصفهان - اطلاعات سفر به ایران

مدیریت امور اداری و رفاه شهرداری اصفهان

وبلاگ معرفی مراکز فرهنگی، مذهبی و رفاهی، مدیریت امور اداری و رفاه شهرداری اصفهان - اطلاعات سفر به ایران

دایره‌المعارف سفر خود باشید- کسب اطلاعات مورد نیاز

دایره‌المعارف سفر خود باشید

اجتماع > سفر - عیسی محمدی روزنامه همشهری:
بعضی‌ها عادت دارند که بی‌هوا و بدون آمادگی قبلی، به سفر رفته و دل به جاده‌ها بزنند و از قاعده «هر چه پیش‌ آید، خوش آید» لذت ببرند.

این هم البته یک مدل از سفر رفتن است که هیجان خاص خودش را دارد اما هنگام نوروز، معمولا کسی چنین مدلی از سفر را پیشنهاد نمی‌‌کند. سیل جمعیت و گردشگران، شلوغی راه‌ها، گرانی‌های قانونی و غیرقانونی و... باعث می‌شود که چنین روزهایی برای چنین تجربه‌هایی چندان مناسب به‌نظر نرسند. گردشگران نوروزی باید مجهز به اطلاعات کاربردی و به درد بخور باشند؛ چراکه ‌گاهی مثلا ندانستن وضعیت هوا در روزی که به مقصد می‌رسید، می‌تواند شما را 24ساعت، حیران خیابان‌ها و جاده‌ها کند. پس اگر جزو گردشگران نوروزی هستید باید اطلاعات کاربردی مورد نیاز را به‌دست بیاورید. اما از کجا؟ این مطلب برای شما نوشته شده است تا از طریق راه‌هایی که معرفی می‌کنیم با آمادگی و اطلاعات کافی، راهی سفر شوید. (ادامه مطلب را مطالعه فرمایید)

 سامانه اطلاع‌رسانی راه‌های کشور

تلفن: 141
www.rmto.ir/www.141.ir
شما باید از طریق راه‌ها و جاده‌‌ها و مسیر‌ها به مقصد مورد نظرتان برسید. در این صورت اطلاع از وضعیت راه‌ها و باز و بسته بودن و نیز میزان ترافیک و... آنها، می‌تواند برایتان به‌شدت کارگشا باشد. چه‌بسا ندانستن وجود یک ترافیک ساده در مسیر پیش‌رو شما را چند ساعت معطل کند و همین چند ساعت برایتان به بهای از دست دادن برخی امکانات باشد.

از طریق تماس و مراجعه به 2سایتی که بیان شده است، می‌‌توانید در جریان اخبار راه‌ها قرار بگیرید، میزان مسافت و وضعیت آنها را مشخص کنید و طبق مقصد و مبدأ خودتان، اطلاعات را دریافت کنید. اطلاعات این منابع چون توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده وزارت راه و شهرسازی ارائه شده کاملا قابل اعتماد است. بیمارستان، کارگاه‌‌های بین راهی، پمپ بنزین‌ها، تصادف‌های اتفاق افتاده، انسداد‌ها و... جزو اطلاعاتی هستند که می‌توانید از این طریق به آنها دسترسی داشته باشید. اگر هم علاقه‌مند بودید می‌توانید اپلیکیشن‌‌های اطلاعات جاده‌ای را هم از طریق همین سایت‌ها دریافت کنید.

  • نیروی‌انتظامی جمهوری اسلامی

Rahvar120.ir
حوادث، تصادفات، سرقت (ناجا):110
مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک (ناجا):120
رسیدگی به شکایات مردمی ناجا:197
وقتی که درگیر سفر می‌‌شوید می‌‌توانید علاوه بر وزارت راه و شهرسازی روی پلیس هم حساب خاصی باز کنید. از طریق سامانه‌های تلفنی و اینترنتی نیروی انتظامی می‌توانید در جریان ترافیک جاده‌ها قرار بگیرید و درصورت نیاز اگر دچار سرقت یا حادثه‌ای شدید، پلیس را سریعا در جریان بگذارید. حتی اگر از نیروهای ناجا هم شکایت و گلایه‌ای داشتید، از طریق این سامانه‌ها می‌توانید آنها را مطرح کنید؛ در هر کجای کشور که باشید.

  • سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات

09629
www.tac.org.ir
این سامانه جالب هم در 3 شیفت 8 ساعته و تمام وقت، خدمات اطلاعات گردشگری، رسیدگی به شکایات و امداد و نجات جاده‌ای را ارائه می‌دهد. اعضای این سامانه، حتی اپلیکیشن آن را هم طراحی کرده‌اند که با مراجعه به سایت کانون اتومبیلرانی و جهانگردی جمهوری اسلامی قابل دسترسی است. بد نیست بدانید که امکانات امداد و نجات جاده‌ای این سامانه نیز با بیش از هزار خودرو در سطح کشور می‌تواند به شما خدمات راهنمایی، تعمیر و حمل‌ونقل خودروهای نیازمند را ارائه کند تا با خیال آسوده، سفر راحتی را تجربه کنید.

  • سامانه اطلاع‌رسانی و رزرواسیون خانه مسافر

www.khaneh-mosafer. ir
این سامانه هم ایده جالبی است که توسط سازمان میراث‌فرهنگی راه افتاده است. این طرح تا به حال در بیش از ۱۹ استان کشور اجرایی شده است؛ به‌عبارت دیگر تا به حال 20هزار واحد اقامتی در این استان‌ها شناسایی و برای بیش از 6هزار واحد اقامتی مجوز صادر شده است. یعنی که برای سفر، می‌توانید روی این موارد حساب باز کنید و همه جوره مورد تأیید هستند. در ضمن می‌توانید علاوه بر این سامانه، از طریق کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و رزرواسیونی که در مبادی ورودی شهر‌ها و مراکز پرتردد هم وجود دارند این اطلاعات را به‌دست بیاورید.

  • اورژانس

115

Ems115.behdasht.gov.ir
البته این سامانه معروف‌تر از معرفی ماست؛ اما هم سایت و هم شماره تلفن آن را اگر داشته باشید ضرر نمی‌کنید. همیشه یادتان باشد که دردسر از درهایی وارد می‌شود که آنها را محکم بسته‌ایم و از بسته شدنشان، خوب مطمئن شده‌ایم. خیلی‌ها در وضعیت بحرانی پیش آمده، چنان تحت‌تأثیر فشار روانی قرار می‌گیرند که حتی شماره‌های اورژانس و امدادخودرو و... را هم به یاد نمی‌آورند. پس یادآوری این سامانه خالی از ضرر نیست.

  • پرتال جامع گردشگری کشور

www.tourismiran. ir
این سامانه حاوی اطلاعاتی درباره سفر، رزرواسیون اقامتگاه و هتل، نقشه‌های مورد نیازو... است. از طریق این سامانه می‌توانید در جریان انواع گردشگری‌ها، اماکن مختلف گردشگری و آخرین اخبار در این حوزه قرار بگیرید. اگر مایل‌ هستید که کتاب و لوازم سفرو... هم در اختیار داشته باشید، لینک‌هایی در این سامانه مشاهده خواهید کرد. همچنین با دسترسی به هتل‌آپارتمان‌ها، هتل، خانه مسافر و.... حتی از طریق این سایت می‌‌توانید نسبت به رزرو اقدام کنید.

  • آخرین وضعیت آب و هوایی

134
www.weather.ir / www.irimo.ir
دانستن وضعیت آب و هوایی کشور نیز برای گردشگران بسیار لازم است. یک باران ساده یا کولاک زودگذر می‌تواند شما را از رسیدن به اقامتگاه مورد نظرتان دور یا پشیمان سازد. با ورود به این سامانه‌ها می‌توانید مقصد و مسیری را که قصد پیمودن دارید وارد کرده و سپس در جریان پیش‌بینی هوا، سرعت و جهت باد، رطوبت هوا، سامانه‌های بارشی در راه و... قرار بگیرید. ضمن اینکه می‌توانید اپلیکیشن‌های اطلاعات آب و هوا را هم دانلود کنید تا روی گوشی‌های همراه شما هر وقت که اراده کردید این اطلاعات را در اختیارتان بگذارند.

  • سازمان حفاظت محیط‌زیست

۱۵۴۰
www.doe. ir
بالاخره جایی که می‌روید نسبت مستقیمی هم با محیط‌زیست دارد. حتی اگر مقصد شما شهرهایی چون اصفهان، شیراز و... باشد، باز هم در همین مقاصد و نیز بین راه درگیری‌هایی با محیط‌زیست خواهید داشت. در این مورد نیز می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را از طریق این سامانه‌ها به‌دست بیاورید؛ از قبیل گونه‌های وحشی، گونه‌های در خطر، ملاحظات مورد نیاز محیط‌زیستی و... در ضمن اگر نیازمند این بودید که آسیب‌ها به محیط‌زیست را به اطلاع متولیان برسانید می‌‌توانید از این طریق اقدام کنید.

  • امدادخودرو‌ها

امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی:۰۲۱-۴۶۲۳/۰۹۶۲۹
امداد خودرو سایپا:۰۹۶۵۵
امداد خودرو ایران خودرو:۰۹۶۴۴۰
امداد و نجات جاده‌ای (هلال‌احمر) :112
www.raro.ir
داشتن این شماره‌ها و اطلاع از مراکز ثابت و سیار امداد خودرو‌ها در مسیر و مقصد شما می‌‌تواند خیال شما را راحت کند. البته قبل از رفتن بهتر است که اتومبیل خودتان را به یک تعمیرکار معتمد و متخصص نشان بدهید که این اصل جزو اصول اولیه یک سفر است. اما کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند؛ از طریق تماس، در جریان حضور امدادخودرو‌ها در مسیر خود قرار بگیرید. ممکن است جاهایی، آنتن‌دهی شما مشکل باشد یا درست در بد‌ترین وضع ممکن، شارژ موبایل شما تمام شود و... پس این اطلاعات را دم دست داشته باشید بهتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.