معرفی»
معاونت اداری مالی - مدیریت امور اداری و رفاه شهرداری اصفهان
اینجا را کلیک کنید (ادامه مطلب)
معاونت اداری مالی - مدیریت امور اداری و رفاه
معرفی معاونت
معاونت اداری مالی
پیشینه و دیرپایی معاونت اداری مالی را باید در سپیده دم تاسیس و پیدایش بلدیه ها جستجو کرد. با توجه به وظایف محوله در قانون شهرداری و آئین نامه مالی و اختیارات مالی این معاونت در سنوات متمادی حیات شهرداری، بعنوان قائم مقام شهردار در امور مالی شناخته شده است. این معاونت از حیث تعداد کارکنان، مدیریتها و قسمتهای تحت پوشش، وظایف، اختیارات و ارتباطات کلیه قسمتهای شهرداری با آن، بزرگترین مجموعه معاونت در حوزه شهرداری است.
معاونت اداری مالی در طول ۸ سال فعالیت خویش در سالهای (۸۲-۸۹) تمامی اهتمام و تلاش خود را در جهت ارتقای کمی و کیفی و کارآمدی این حوزه مصروف داشته است.
اجمالا می توان چنین گفت که تحول در تأمین مدیریت منابع انسانی، ارتقای سطح دانش و تحصیلات کارکنان فعلی و بکارگیری نیروهای کارآمدو متخصص، توسعه و بهبود امکانات رفاهی کارکنان، کاهش هزینه ها و بهینه سازی استفاده از منابع مالی و بودجه شهرداری و نظارت و حسابرسی مستمر، قانونمندنمودن هرچه بیشتر درآمدهای شهرداری، حرکت در جهت تعریف منابع درآمدی پایدار و جدید، بازنگری و اصلاح ساختارسازمانی، اصلاح و بهبود روشهای توافقات آزادسازی و مدیریت املاک و مکانیزه نمودن آنها، برنامه ریزی اساسی جهت سیستم حمل و نقل و ترابری اداری با رویکرد کاهش ناوگان اختصاصی، فعال نمودن مقوله سرمایهگذاری بخش خصوصی و برون سپاری امور اجرائی، مشارکت و برنامه ریزی همه جانبه در خصوص مکانیزه نمودن سامانه های مرتبط شهرداری در جهت تحقق شهرداری الکترونیک را انجام داده است.
مدیریت امور اداری و رفاه معاونت مالی اداری شهرداری اصفهان
مهم ترین سرمایه هر سازمان همانا پرسنل آن است که مدیریت رسیدگی به امور پرسنلی از قبیل جذب و استخدام ، پرداخت حقوق و مزایا ، امور رفاهی پرسنل و ... را بعهده دارد .
- نظارت بر اجرای دقیق آئین نامه ها و مقررات استخدامی، قانون کار و تأمین اجتماعی و نظایر آن
- انجام امور مربوط به فراخوان و جذب نیروی انسانی مورد نیاز حوزه های مختلف بر اساس قوانین و دستورالعمل های مربوط
- برنامه ریزی و نظارت بر امور مربوط به انتصاب، ابلاغ، جابجائی و یا اخراج کارکنان
- نظارت بر اجرای مقررات مربوط به هیأت های بدوی رسیدگی به تخلفات اداری و تجدید نظر و آرا دیوان عدالت اداری
- نظارت بر اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی کارکنان
- نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها، اوراق اسناد و مدارک و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی با اولویت مکانیزه کردن آنها
- نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با مؤسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات حسب دستور مافوق
- برنامه ریزی و نظارت در زمینه امور رفاهی طرح های بیمه و درمانی مانند کلینیک های ویژه و ...
- مراقبت در حسن انجام امور اداری و برنامه ریزی و اجرای امور مربوط به دبیرخانه و مکاتبات و مراسلات
- تهیه، تنظیم و نظارت بر طرح های ارزشیابی سالیانه عملکرد کارکنان بر اساس دستورالعمل ها و آئین نامه ها و رسیدگی به شکایات و اعتراضات مربوطه
- برنامه ریزی جهت رفع مشکلات اجتماعی کارمندان شهرداری در چارچوب ضوابط مربوطه
- مطالعه و برنامه ریزی در زمینه طرح های رفاهی برای کارکنان شهرداری از قبیل شرکت های تعاونی مصرف و مسکن و پس انداز و نظائر آن
- ارتباط با بازنشستگان و وظیفه بگیران شهرداری و اقدام جهت رفع مشکلات آنان در چارچوب اختیارات و ضوابط مربوطه
- ایجاد تسهیلات لازم و برقراری روش های مطلوب در تأمین مایحتاج و عرضه آن به کارکنان شهرداری از طریق تعاونی های مصرف و نظارت مستمر در حسن گردش امور مربوطه
- برنامه ریزی در زمینه گسترش ورزش و تربیت بدنی بین کارکنان شهرداری و خانواده های آنان
- تدارک و برنامه ریزی جهت سفرهای زیارتی، سیاحتی و ایجاد تسهیلات در این زمینه
- رسیدگی به امور طرح تکریم ارباب رجوع در شهرداری